۱۴۰۱/۰۴/۱۰

نگران عدم احیای برجام هستیم

برخی دیپلمات‌های اروپایی در مورد عدم احیای برجام ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از رویترز؛ «اولوف اسکوگ» سفیر اتحادیه اروپا در سازمان ملل گفت: من نگران هستم که نتوانیم از خط پایان عبور کنیم. پیام من این است: از این فرصت استفاده کنید و توافق را بر اساس متنی که روی میز است به پایان برسانید.

در همین حال سفرای کشورهای اروپا در سازمان ملل، همگی مسئولیت شکست مذاکرات در دوحه و در نهایت شکست کلی احیای برجام را به دوش ایران گذاشته‌اند.

«باربارا وودوارد» سفیر بریتانیا در سازمان ملل گفت: ایران باید فوراً این توافق را انجام دهد – توافقی بهتر از این وجود نخواهد داشت.

«ریچارد میلز» معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: ایران هنوز هیچ فوریتی واقعی برای انعقاد توافق، پایان دادن به بحران هسته‌ای کنونی و دستیابی به لغو مهم تحریم‌ها نشان نداده است.

«نیکلاس دی ریویر» سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد نیز گفت: ایران نه تنها پیشنهاد روی میز را قبول نکرده است، بلکه موضوعات بیشتری را نیز اضافه کرده است که خارج از برجام با خواسته‌های حداکثری و غیرواقعی است.

ایران اما آخرین مذاکرات را «جدی و مثبت» توصیف کرد و گفت که آماده دستیابی به توافق است.

مجید تخت، سفیر ایران در سازمان ملل متحد گفت: ایران از آمریکا ضمانت‌های قابل راستی‌آزمایی و عینی خواسته است که برجام دوباره از بین نخواهد رفت، آمریکا دوباره تعهدات خود را نقض نخواهد کرد و تحریم‌ها به بهانه‌ها یا تعیین‌های دیگر دوباره اعمال نخواهد شد.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید