عمومی ۱۴۰۰/۰۸/۱۹

نفتکش ویتنامی آزاد شده است

منابع خبری بامداد چهارشنبه مدعی شدند، نفتکشی که اوایل آبان ماه در عملیات نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دریای عمان توقیف شد، آزاد شده است.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ شبکه الجزیره به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که ایران نفتکش توقیف شده ویتنامی با نام «ام وی ساوتیس» را آزاد کرده است.

در همین حال برخی رسانه ها گزارش دادند، شرکت تانکر ترکز که به ردیابی حمل و نقل دریایی می پردازد اعلام کرده که نفتکش ویتنامی ساعاتی قبل آزاد شده است و این کشتی در حال حاضر خالی از محموله بوده و به سمت جنوب در حال حرکت است.

به گزارش ایرنا، ظهر روز ۱۲ آبان ۱۴۰۰ خورشیدی شبکه خبر اعلام کرد، آمریکا در اقدامی غیر قانونی  یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را بسوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.

همزمان دلاور مردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن بر روی عرشه نفتکش مذکور آن را به تصرف خود درآوردند و آن را بسوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند. نیروهای آمریکایی مجددا با امکانات بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید