۱۴۰۱/۰۸/۱۲

نتانیاهو به قدرت بازگشت

یاییر لاپید نخست وزیر اسرائیل، پیروزی «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات را به وی تبریک گفت. نتانیاهو مدعی است که قصد دارد فوراً مذاکرات تشکیل کابینه اش را آغاز کند.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: یاییر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو رقیب انتخاباتی خود و رییس اپوزیسیون در «کنست»، پیروزی در انتخابات را به او تبریک گفت.

بر اساس اعلام رسانه های این رژیم، نتانیاهو مدعی است که قصد دارد فوراً مذاکرات تشکیل کابینه اش را آغاز کند.

در حالی که شمارش آرای نهایی انتخابات این رژیم همچنان ادامه دارد، رسانه ها اعلام کردند که نتانیاهو قصد دارد فوراً مذاکرات تشکیل کابینه را آغاز کرده و تا پیش از پایان ماه نوامبر به دفتر نخست وزیری بازگردد.

قرار است نتایج نهایی انتخابات پارلمانی رژیم اشغالگر قدس تا ساعاتی پایانی امشب رسانه ای شود.

بر اساس نتایجی که تا کنون اعلام شده، حزب لیکود و دیگر احزاب هم پیمان نتانیاهو خواهند توانست با به دست آوردن اکثریت کرسی های کنست، کابینه ائتلافی آینده این رژیم را تشکیل دهند.

طبق گزارشی که ساعاتی پیش روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال اعلام کرد، با شمارش ۹۹ درصد از آراء انتخابات کنست، حزب راست گرای لیکود به ریاست نتانیاهو برتری خود با ۳۲ کرسی را نسبت به حزب رقیب حفظ کرد و لذا بلوک راست گرای او در مسیر به دست آوردن ۶۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست قرار گرفت.

این در حالیست که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسبق این رژیم با پرونده های فساد مالی مختلفی مواجه بوده و این موضوع یکی از چالش های فراروی وی در بازگشت به قدرت محسوب می شود.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید