۱۴۰۱/۱۱/۲۰

منتجب نیا: دولت نشان داده که ناتوان است، به تعبیر امام برخی نمی توانند یک نانوایی را اداره کنند

رسول منتجب نیا، دبیرکل حزب جمهوریت اسلامی ایران گفت: باید تحولی در دولت ایجاد شود و در مسائل اقتصادی و سیاست خارجی تغییر حاصل شود اعضای این دولت سیاست خارجی را قفل کرده اند و امروز با دنیا در تقابل قرار گرفته ایم.

حجت الاسلام منتجب نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با اشاره به انتقادات اخیر برخی مراجع از دولت رئیسی پس از مدت نسبتا کوتاه ریاست جمهوری او، گفت: با وجود اینکه دیدگاه آقای رئیسی دیدگاه اصولگرا و راست است ولی شعار هایی که ایشان در انتخابات داده و امروز نیز بیان می کند با آن منش و روش همخوانی ندارد. حرف ها و شعار های ایشان حتی پس از پیروزی در انتخابات هم بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و جنبه عملی ندارد. مبارزه با فساد و اجرای عدالت نمایشی خاص است و ایشان عادت کرده است که به این صورت با مردم برخورد کند نه با استدلال و اقناع و ارائه گزارش های عملی.

وی افزود: در جناح راست جز تعداد معدودی بقیه حامی ایشان بودند و امروز هم حمایت می کنند چرا که تصمیم بر این شده بود که همه چیز یک دست شود و اصلاح طلب ها و نیروهای مستقل کنار زده شوند و سه قوه در اختیار جریان اصولگرا قرار بگیرد.

فکر نمی‌کنم امروز مرجع تقلیدی باشد که جزء معترضین به سیاست‌های فعلی نباشد، دولت نشان داده که ناتوان است، به تعبیر امام برخی نمی‌توانند یک نانوایی را اداره کنند.

منتجب نیا یادآور شد: مراجع تقلید همانطور که از آنها انتظار می رفت در انتخابات موضوع گیری نداشتند و از کاندیدای خاصی حمایت نکردند چون آن ها مراجع دینی هستند و در مسائل سیاسی سعی می کنند ورود  نکنند، از این رو نمی توان مراجع را به این متهم کرد که در انتخابات از آقای رییسی حمایت کرده اند. آن ها هم منتظر بودند تا ببینند دولتی که بر سر کار می آید چگونه مشکلات مردم را برطرف می کند. البته فکر نمی کنم امروز مرجع تقلیدی باشد که جزء معترضین به سیاست های فعلی نباشد.

وی تاکید کرد: دولت توان اداره کشور را ندارد. این دولت در یک سال و نیم گذشته نشان داده است که ناتوان است. به تعبیر حضرت امام برخی هستند که نمی توانند یک مغازه نانوایی را اداره کنند. شخص آقای رییسی هیچ سابقه اجرایی نداشته است و بستگان او و خواصی که در اطرافش هستند باید مدیریت کنند. نیروهایی که او آورده یا به او تحمیل کرده اند نیروهایی ناکارآمد و ناتوان هستند.

وی تاکید کرد: باید تحولی در دولت ایجاد شود و در مسائل اقتصادی و سیاست خارجی تغییر حاصل شود اعضای این دولت سیاست خارجی را قفل کرده اند و امروز با دنیا در تقابل قرار گرفته ایم.

/انتخاب

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید