۱۴۰۱/۰۶/۰۲

مدعیان حمایت از حقوق بشر را برای بازدید از زندان‌های ایران دعوت می‌کنیم

معاون اول قوه قضاییه ضمن تاکید بر اینکه در زندان‌های ما باز است گفت: کسانی که مدعی حقوق بشرند، بیایند و ببینند که جمهوری اسلامی ایران با زندانیان اعم از زندانیان سیاسی و عادی چگونه رفتار می‌کند.

به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام محمد مصدق در اولین جشنواره “تجلیل از کارکنان ساعی زندان‌های سراسر کشور” که با حضور مسئولین قضایی و اجرایی کشور در قالب جشنواره «شهید لاجوردی» در مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر برگزار شد، گفت:  خدمت کردن در سازمان زندان ها، افتخاری برای آن فرد است و جزو سخت ترین شغل هایی است که در دنیا مطرح است و کار سختی را دارند.کنند.

معاون اول قوه قضاییه با طرح این سوال که چرا فردی را زندانی می کنیم؟ گفت: اساسا اجرای مجازات، حسن ذاتی دارد، صرف نظر از  اینکه کسی متنبه شود یا نه؟ بازدارنده است یا خیر؟ دیدگاه مکتب اسلام راجع به اصلاح مجرمان،  دیدگاه جامعی است و هدف از مجازات مجرمان را  بازاجتماعی کردن مجرم و اماده کردن او برای یک زندگی سالم و عبرت گرفتن او و … می داند.  

ما آمادگی داریم همه کسانی که مدعی حمایت از حقوق بشرند، زندان‌های ایران را ببینند که چگونه با زندانیان رفتار می‌شود.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران، مسئولان زندان‌ها در این مسیر قدم برمی دارند و مهم رویکرد است و بحمدالله رویکرد مدیران این است.

مصدق با تاکید براینکه در زندان‌های ما باز است، گفت:  کسانی که مدعی حقوق بشرند، بیایند و ببینند که جمهوری اسلامی ایران با زندانیان اعم از زندانیان سیاسی و عادی چگونه رفتار می‌کند و این افتخاری برای جمهوری اسلامی است. جز تعداد اندکی که گاهی وقتها سرو صدا می کنند، امروز افرادی که در زندان هستند را بیایید و ببینید.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم همه کسانی که مدعی حمایت از حقوق بشرند، زندان‌های ایران را ببینند که چگونه با زندانیان رفتار می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه افزود: بحمدالله زندانیان جدیدالورود و بازداشت‌های کوتاه مدت کاهش یافته است.

/ایسنا

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید