۱۴۰۱/۰۴/۱۶

فاش شد ؛ پشت پرده سرقت در حرم مطهرامام

مجید یک ساعت بعد از آزادی از زندان، ‌سرقت‌های سریالی خود را شروع کرد. او به حرم مطهر می‌رفت و با شناسایی افرادی که برای زیارت به آنجارفته بودند، گوشی موبایل‌هایشان را سرقت می‌کرد. او انگیزه عجیبی برای سرقت‌های سریالی خود دارد.

انگیزه ات از سرقت چه بود که یک ساعت بعد از آزادی، ‌دزدی را شروع کردی و اجازه ندادی مهر آزادیت خشک شود؟

در زندان با یک زندانی شرط‌بندی کرده و باخته بودم. قرار شد بعد از آزادی ظرف 48ساعت پول باخته را تهیه کنم. درواقع یک جورایی رو کم‌کنی هم بود. می‌خواستم خودنمایی کنم و به او نشان بدهم که توانسته‌ام خیلی زود 20میلیون تومان را جور کنم به همین دلیل ناچار شدم پس از آزادی، سرقت هایم را از سر بگیرم.

چرا سرقت موبایل زائران حرم را انتخاب کردی؟

شگرد قبلی‌ام همین بود و در این کار حرفه‌ای شده بودم. به همین دلیل بعد از آزادی با مترو به حرم مطهر می‌رفتم و زائرانی را که در حال استراحت بودند و گوشی موبایلشان کنارشان بود را شناسایی می‌کردم. سپس در فرصتی مناسب و بی‌آنکه آنها متوجه شوند موبایل‌هایشان را که کنارشان بود یا در جیب هایشان برمی‌داشتم.

موبایل‌های سرقتی را چند می‌فروختی؟

بستگی به نوع گوشی داشت. از 300هزارتومان تا دو میلیون و 500هزار تومان. البته رقم کمی است چون مالخر دیگری را نمی‌شناختم. سال‌ها بود که فقط با یک مالخر کار می‌کردم و او هم بزخری می‌کرد. گوشی 40یا 50میلیونی را 2میلیون و 500هزارتومان بیشتر نمی‌خرید و من هم چاره‌ای جز همکاری با او نداشتم تا زودتر پول باختم را جور کنم.

تا به حال شده بود سر بزنگاه، شاکی از خواب بیدار شود و درجریان سرقت قرار بگیرد؟

این‌بار نه. فکر می‌کنم چون سابقه‌دار بودم دستگیر شدم اما در پرونده قبلی خود وقتی می‌خواستم گوشی مردی را سرقت کنم او بیدار شد و مچم را گرفت.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید