۱۴۰۱/۰۴/۲۶

شورای نگهبان، نگهبانِ انقلاب است

نماینده مردم یزد گفت: امروز اصلی‌ترین جایگاه نظارتی کشور در ارتباط با شورای نگهبان است چراکه وظیفه صیانت از قانون و جمهوری اسلامی ایران را نیز بر عهده دارد.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم یزد در یادآوری سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهارکرد: شورای نگهبان در تمامی این سال‌ها به‌عنوان متولی قانون اساسی به فعالیت پرداخته است. از نگاهی دیگر، امروز اصلی‌ترین جایگاه نظارتی کشور در ارتباط با شورای نگهبان است چراکه وظیفه صیانت از قانون و جمهوری اسلامی ایران را نیز بر عهده دارد.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران به‌گونه‌ای تبیین شده که آنچه که خلاف قانون اساسی کشور است، از سوی شورای نگهبان شناخته و بررسی می‌گردد. به‌عبارت‌دیگر تفسیر قانون اساسی و شناختن آنچه که خلاف قانون انجام می‌گردد، بر عهده شورای نگهبان است. به همین خاطر‌ می‌توان عنوان کرد که وظیفه‌ای خطیر و نقشی ارزنده در نگهبانی قوانین و مقررات کشور دارد.

امروز اصلی‌ترین جایگاه نظارتی کشور در ارتباط با شورای نگهبان است چراکه وظیفه صیانت از قانون و جمهوری اسلامی ایران را نیز بر عهده دارد. 

نماینده مردم یزد تصریح کرد: مباحث سیاسی، انتخاباتی و  امور قوانین کشور ازجمله وظایف شورای نگهبان است که به‌خوبی پیگیری و بررسی می‌گردد. شورای نگهبان نقش‌های متعددی در مسائل کشور دارد و حافظ انقلاب اسلامی ایران است. دقت‌نظر شورای نگهبان در بحث بررسی تایید صلاحیت‌ها برای مجلس و ریاست جمهوری نیز ازجمله مسئولیت های سنگین است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی همچنین درخاتمه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: حضور ۶  فقیه و ۶  حقوق‌دان ازجمله اهمیت‌های شورای نگهبان است که نقش نظارتی و تصمیم‌گیری آن را به‌خوبی مبرهن می‌سازد. وجود شورای نگهبان در کشور ما اهمیت ویژه و خاصی دارد و عملکرد و کارکرد آن موردتوجه است.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید