۱۴۰۱/۰۶/۱۱

زنان کارمند متاهل از ساعت ۱۲ به منزل بروند تا به نیابت از حکومت به خانه‌داری خود برسند

استاندار فارس گفت: بودجه‌های تخصیص یافته به حوزه فرهنگی شایسته حرکت‌های فرهنگی کشور و اهدافمان در این عرصه نیست. با این‌ کار بانوان می‌توانند هم به نیابت از حکومت به وظیفه اداره خانواده بپردازند و هم در این ساعات آموزش‌های مجازی چگونگی سطح زندگی را فرا بگیرند. این کار می‌تواند آثار فرهنگی عمیق و پایداری در کشور بگذارد.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ استاندار فارس ادامه داد: بودجه‌های تخصیص یافته به حوزه فرهنگی شایسته حرکت‌های فرهنگی کشور و اهدافمان در این عرصه نیست.

ایمانیه بیان داشت: با توجه به اینکه در آستانه نوشتن بودجه هستیم و شهریور موقع نوشتن بودجه‌هاست، درخواست ما این است که مسئولان ذیربط با تمام قوا به بحث بودجه ۱۴۰۲ ورود کنند و به شکل جدی به مسائل فرهنگی هم از نظر نرم‌افزاری و هم سخت افزاری توجه شود.

او اضافه کرد: اجرای نقشه مهندسی فرهنگی نیازمند بودجه است‌؛ مسئولان سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا فعالیتها متناسب با این برش پیش برود اما محقق شدن این امر نیازمند تأمین بودجه است.

زنان کارمند متاهل از ساعت ۱۲ به منزل بروند، با این‌ کار بانوان می‌توانند هم به نیابت از حکومت به وظیفه اداره خانواده بپردازند و هم در این ساعات آموزش‌های مجازی چگونگی سطح زندگی را فرا بگیرند.

وی بیان کرد: از نظر سخت‌افزاری ما به دنبال ساختمان ساختن نیستیم اما بسیاری از زیرساخت‌های فرهنگی مانند کتابخانه‌ها، مساجد و یا سایر اماکن فرهنگی در شهرستان‌ها دچار فرسودگی شده‌اند و نیاز به اعتبارات دارند.

استاندار فارس عنوان کرد: از یک طرف می‌گوییم مساجد باید تبدیل به مراکز اصلی اداره حکومت اسلامی شوند اما از یک طرف نیاز به ساماندهی و اعتبار دارند. البته درصد هستیم از صندوق مسئولیت اجتماعی هم اقدامات خوبی در استان انجام شود اما نیاز است که بودجه‌های دولتی هم به این امر تخصیص یابد.

ایمانیه بیان داشت: روش پذیرش دانشجو در دانشگاه هنر باید تغیبر دهیم و این روش باید بر اساس مصوبه و گزینش کردن باشد. این کار در آینده سینما، تئاتر و سایر فعالیتهای هنری تأثیرگذار است.

وی بر اهمیت تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان تأکید کرد و با اشاره به  تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: نقطه نظرات سازمان‌ها بایستی راجع به برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شود و در استان فارس هم انتظار داریم که مسایل قابل توجهی در این زمینه به مجلس و دولت ارائه شود.

استاندار فارس اعلام کرد: تا آخر شهریورماه همه سازمانها باید عملکرد خود را که در نیمه اول سال در خصوص سند توسعه فرهنگی استان انجام داده‌اند به دبیر خانه گزارش دهند. همچنین سازمان‌ها می‌بایست آنچه در شش ماه اول در راستای توجه به سومین حرم اهل بیت(ع) انجام داده و آنچه که در شش ماه دوم قصد دارند انجام دهند را هم گزارش کنند.

/فارس

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید