۱۴۰۱/۰۹/۰۸

رویای صعود بر باد رفت؛ ایران حذف شد

شکست ایران برابر آمریکا با نتیجه یک بر صفر رویای صعود ایران برای اولین بار به مرحله دوم جام جهانی را بر باد داد تا آمریکا دست در دست انگلیس صعود کند.

در آخرین شب از دیدارهای گروه اول و دوم جام جهانی قطر همه نگاه ها به دیدار بزرگ ایران و آمریکا بود دیداری که حکم صعود یکی از دو تیم به دور دوم را امضا میکرد.

پیش از بازی ایران با توجه به کسب یک پیروزی و اندوخته سه امتیازی دست بالا را برای صعود داشت و با یک مساوی هم به مرحله بعد راه می‌یافت اما تیم ملی آمریکا باید در این دیدار به پیروزی میرسید تا حریف هلند در مرحله یک هشتم شود.

با این تفاسیر ایران در نیمه اول نمایشی دفاعی و تا حدی شبیه به نمایش نیمه اول برابر انگلیس داشت که همین امر باعث شود تا پولیسیچ ستاره نامدار چلسی دروازه تیم ایران را در دقایق پایانی نیمه اول باز کند.

با وجود حملات شاگردان کارلوس کیروش در نیمه دوم این گل پابرجا ماند تا نه از حماسه نسل ۹۸ در برابر آمریکا خبری باشد و نه از تحقق رویای صعود.

جام جهانی ۲۰۲۲ اما با انبوه رکوردهای مثبت و منفی برای ایران همراه بود؛ ایران حالا بیشترین گل زده خود در یک دوره جام جهانی را با ۴ گل ثبت کرد، بهترین پیروزی و بدترین شکست ایران در تاریخ جام های جهانی ثبت شد، ۳ گل از ۴ گل ایران در این جام تبدیل به دیرترین گلهای تاریخ جام جهانی شد، گل روزبه چشمی دیرترین گل پیروزی بخش ایران در جام جهانی شد و سرآخر مهدی طارمی تبدیل به تنها دو گله ایران در تاریخ جام جهانی شد.

به هرروی شکست ایران برابر آمریکا حذف تلخ دیگری را در کارنامه حضور فوتبال ایران در تاریخ جام جهانی رقم زد.
شکست ایران برابر آمریکا

گروه B
ایران ۰ _ آمریکا ۱

گل: پولیسیچ

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید