۱۴۰۱/۰۷/۲۳

روسیه می‌تواند آمریکا و اروپا را با یک حمله اتمی در نیم ساعت نابود کند

ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی با اشاره به اینکه روسیه توانایی آن را دارد آمریکا و اروپا را با یک حمله اتمی و در نیم ساعت نابود کند، گفت: استفاده از چنین سلاح‌هایی دیوانگی است، ولی به همان اندازه جنون آمیز است که کسی خود را به چنین وضعیتی بکشاند.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، ایلان ماسک، تاجر آمریکایی و بنیانگذار شرکت‌های اسپیس-ایکس و تسلا، امروز شنبه ابراز عقیده کرد که روسیه در صورت تمایل، توانایی آن را دارد که ایالات متحده و اروپا را با انجام یک حمله اتمی و ظرف نیم ساعت نابود کند.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: روسیه قادر است با یک حمله اتمی و در کمتر از نیم ساعت آمریکا و اروپا را به طور کامل نابود کند… و بالعکس. شگفت انگیز است که بسیاری از مردم از این موضوع اطلاعی ندارند.

ماسک تاکید کرد که استفاده از چنین سلاح‌هایی دیوانگی خواهد بود، ولی به گفته وی، به همان اندازه جنون آمیز است که کسی خود را به چنین وضعیتی بکشاند.

روز جمعه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه «وارد کردن هر نیروی نظامی به رویارویی مستقیم با ارتش روسیه، گامی بسیار خطرناک خواهد بود که ممکن است به یک فاجعه جهانی منجر شود، ابراز امیدواری کرد که هیچ کس وارد چنین رویارویی نشود.

یک روز پیش از آن نیز، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که هر چه بیشتر آمریکا در درگیری در اوکراین دخالت کند، خطر تحریک بروز درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای که با پیامدهای فاجعه‌باری همراه است، بیشتر خواهد شد.

هفته گذشته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین پیشنهاد کرده بود که ناتو باید حملات پیشگیرانه‌ای را علیه روسیه انجام دهد. به عقیده وی، این امر برای جلوگیری از امکان استفاده مسکو از تسلیحات هسته‌ای ضروری است.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید