۱۴۰۱/۰۳/۲۷

روسیه: تنها به کشورهای دوست گندم می‌دهیم

دیمیتری پاتروشف وزیر کشاورزی روسیه در حاشیه نشست اقتصادی سن پترزبورگ گفت: گندم روسیه در بازار جهانی مثل سال‌های گذشته عرضه خواهد شد ولی بر خلاف سال‌های گذشته تنها برای کشورهای دوست گندم وجود دارد.

به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از راشا تودی، دیمیتری پاتروشف وزیر کشاورزی روسیه روز پنجشنبه گفت برداشت غلات این کشور در سال جاری می تواند به ۱۳۰ میلیون تن برسد که برای تامین نیاز داخلی و صادرات کافی است.

پاتروشف در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) به چالش های متعددی از جمله شکسته شدن زنجیره تامین مواد غذایی و مشکلاتی در محاسبات مالی اشاره کرد. وی گفت: روسیه باید به این موانع غلبه کند تا بتواند به کشورهای خارجی گندم صادر کند.

گندم روسیه در بازار جهانی مثل سال‌های گذشته عرضه خواهد شد ولی بر خلاف سال‌های گذشته تنها برای کشورهای دوست گندم وجود دارد. 

وی در گفتگو با خبرنگاران از تامین بازارهای خارجی از گندم روسیه اطمینان داد ولی خاطر نشان کرد تنها کشورهای دوست می‌توانند از گندم این کشور استفاده کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته گفته بود که برداشت گندم این کشور در سال جاری بی‌سابقه خواهد بود. پوتین به این نکته اشاره کرد که بعضی از کشورها با قحطی مواد غذایی روبرو هستند ولی مسئولیت این مشکلات تنها به عهده تصمیم‌های غرب در تحریم روسیه است.

در بسیاری از کشورهای جهان قیمت گندم و مواد غذایی به حداقل دوبرابر میزان معمول خود رسیده است. در دو ماه گذشته جنگ روسیه و اوکراین که عمده‌ترین صادرکنندگان گندم جهان هستند، موجب تشدید بحران غذایی و بالا رفتن تورم در کشورهای جهان شده است.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید