عمومی ۱۴۰۰/۰۹/۲۲

روزنامه حامی دولت: چاره ای جز فشار بر مردم در بودجه ١۴٠١ نیست/دولت قبلی باید این سختگیری ها را می کرد که نکرد

یک روزنامه در دفاع از لایحه بودجه 1401 نوشت: اکنون دولت سیزدهم چاره ای جز سخت‌گیری بودجه ای ندارد. اگر بودجه انقباضی نشود، تورم سنگین تر از تورم فعلی و ونزوئلایی شدن، دور از دسترس نیست. بنابراین باید در این مسیر همه دلسوزان کشور از هر جناح سیاسی و هر نگرش اعتقادی به حرکت درست در این مسیر کمک کنند.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ روزنامه خراسان که به عنوان روزنامه حامی دولت شناخته می شود، نوشت: «تلخی افزایش حقوق کمتر از تورم و همچنین افزایش سن بازنشستگی قابل کتمان نیست. هیچ راه حل ساده ای برای فرار از فشار سنگین کسری بودجه جز بودجه انقباضی وجود ندارد.

بودجه ١۴٠١ ، آغاز یک مسیر سخت است. مسیری که دولت دوازدهم از سال ٩٧ باید شروع می کرد. زمانی که ترامپ از برجام خارج شد و تحریم ها بازگشت، مشخص بود که اقتصاد کشور وارد دوره سختی شده است که باید هزینه ها مدیریت شود، اما نشد. 

 اکنون دولت سیزدهم چاره ای جز سخت‌گیری بودجه ای ندارد. اگر بودجه انقباضی نشود، تورم سنگین تر از تورم فعلی و ونزوئلایی شدن، دور از دسترس نیست. بنابراین باید در این مسیر همه دلسوزان کشور از هر جناح سیاسی و هر نگرش اعتقادی به حرکت درست در این مسیر کمک کنند.»

 

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید