عمومی ۱۴۰۰/۰۸/۲۹

رابرت مالی: زمان برای احیای برجام رو به پایان است

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مورد پایان یافتن مهلت برای احیای برجام هشدار داد.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ رسانه صهونیستی تایمزآواسراییل نوشت: رابرت مالی گفته زمان برای احیای توافق هسته‌ای ایران رو به اتمام است؛ چرا که تهران با افزایش ذخیره اورانیوم غنی شده خود درحال نزدیک شدن به نقطه بدون بازگشت است.

رابرت مالی با مقصر جلوه دادن ایران افزود: «این ایران است که با به خطر انداختن آغاز روند گفتگوهای وین، خود را از مزایای احیای برجام محروم کرده است». این درحالی است که آمریکا و اروپا با نقض تعهدات خود باعث شدند ایران تعهدات خود ذیل برجام را کاهش دهد.

ایران موافقت کرده دور جدید گفتگوهای وین ۲۹ نوامبر برگزار شود.

مالی که در کنفرانس امنیتی منامه در بحرین سخنرانی می‌کرد گفت: پیشروی ایران در موضوع غنی سازی اورانیوم زنگ خطر را در کل منطقه به صدا درآورده است؛ عقربه‌های ساعت برای احیای برجام به شدت تند شده و این خطر وجود دارد که کار از کار بگذرد.

مالی همچنین از گفتگو با نمایندگان روسیه و چین در خصوص برجام نیز خبر داد و گفت: تماس بسیار سازنده‌ای با ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و معاون وزیر خارجه چین داشتم. سه کشور درخصوص لزوم بازگشت به پایبندی کامل به برجام توافق قوی دارند. درحال همکاری با یکدیگر هستیم تا همان‌طور به دور هفتم مذاکرات (وین) نزدیک می‌شویم، با همسو کردن رویکردهای‌مان به راه حلی برای این مسئله دست پیدا کنیم.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید