۱۴۰۱/۰۵/۱۷

دلال‌ها کمین زمین‌های شما هستند

در فضای مجازی با حجم انبوه آگهی‌های مشاوره املاک متاورسی مواجه می‌شویم که با قیمت‌های نجومی راهنمایی برای خرید ملک در متاورس می‌دهند.

در شرایطی که بسیاری از کشورها با تورم دست و پنجه نرم می‌کنند و کسب و کارها هنوز شرایط کرونایی را نپذیرفته‌اند؛ در دنیای متاورس شغلی غوغا به پا کرده است که در گذشته حتی قابل تصور هم نبود. شاید در همین لحظه هم برای خیلی از مردم دنیا ملک مجازی غیر قابل باور باشد. خرید و فروش ملک در متاورس محدود به طرح‌های کلاه‌برداری و توهم عده‌ای از فعالین فضای مجازی نیست، بر اساس پیش‌بینی‌های شرکت تحقیقاتی Technavio، ارزش بازار املاک و مستغلات در متاورس تا سال ۲۰۲۶ از ۵ میلیارد دلار عبور خواهد کرد. در نتیجه متاورس به دنیایی ملموس‌ تبدیل می‌شود و افراد بیشتری علاقه‌مند به این فضا می‌شوند. در نهایت هم بازار املاک متاورسی تحت تأثیر این محبوبیت رشد می‌کند. در این گزارش همراه ما باشید تا نگاهی به گزارش‌های جهانی از املاک متاورسی و مشاورین املاک در این فضا داشته باشیم.
۲ برگ برنده برای املاک متاورسی

بر اساس گزارش‌ها، بازار املاک و مستغلات متاورسی به واسطه ۲ عامل رشد خواهد کرد. اولین عامل تبدیل متاورس به یک تجربه واقعیت ترکیبی‌تر است تا بازدیدکنندگان در آن ساکن شوند. عامل دوم رونق بازار ارزهای دیجیتال است. املاک متاورسی به رمزارزها نیاز دارند تا مشاورین مسکن خانه‌ها را رهن یا اجاره دهند.

متاورس3
چرا افراد علاقه‌مند به مسکن متاورسی شدند؟

در سال ۲۰۲۰ مسکن متاورسی کلیدواژه جستجو در سایت‌ها بود و افراد زیادی جذب این موضوع شدند. برای همه ما این سؤال مطرح است که چرا باید خانه در متاورس داشته باشیم. شاید مهم‌ترین دلیل ترس از دست دادن موقعیت‌های متاورس باشد. در میان مردم ترسی به وجود آمده است که زمین‌های متاورس به همین منوال به صورت صعودی ارزشمند خواهند شد. دومین دلیل عدم وجود محدودیت‌های جغرافیایی و ملیتی در متاورس است. شاید خیلی‌ها علاقه‌مند باشند که در همسایگی شخصیت‌های مهمی مثل ایلان ماسک یا بازیگران مورد علاقه خود زندگی کنید. همچنین شاهد ثبات بیشتر بازار زمین‌های متاورس نسبت به معاملات رمز ارزها هستیم.
مدل‌های مختلف ملک در متاورس

در دنیا واقعی برای خرید ملک یا زمین باید تصمیم بگیرید که قصد خرید آپارتمان، زمین کلنگی، زمین کشاورزی، مغازه و یا خانه ویلایی را دارید. در دنیا متاورس املاک و مستغلات به زمین خام، فروشگاه، ورزشگاه، مترو، فرودگاه، کشتیرانی، کافه و رستوران تقسیم‌بندی می‌شوند. زمین‌های متاورس به صورت نقشه‌هایی در فضای آنلاین و مبتنی بر بلاک چین هستند.

قیمت‌گذاری متفاوت املاک متاورسی

بازار مسکن در متاورس با بازار واقعی املاک و مستغلات بسیار تفاوت دارد. زمین‌های مجازی قیمت خاص خود را دارد. در نتیجه قیمت زمین مجازی از الگوی قیمت‌گذاری دنیای فیزیکی پیروی نمی‌کند. ارزش دارایی‌های دیجیتال، به نحوه درک خریداران از قیمت آن بستگی دارد. با وجود این تفاوت‌ها، فروش املاک و مستغلات متاورس تا پایان سال ۲۰۲۰ به یک میلیارد دلار خواهد رسید. اولین شهر در دسنترالند متشکل از ۹۰۰۰ قطعه یا توکن غیر قابل تعویض ان‌ اف تی ساخته شد.
راه و روش خرید خانه در متاورس

برای خرید ملک در دنیای متاورس، باید در یک پلتفرم متاورسی مانند Decentraland، The Sandbox، Axie Infinity و غیره ثبت نام کنید. در مرحله بعد به یک کیف پول دیجیتال با بودجه مناسب نیاز دارید. شما می‌توانید از “اتریوم” یا ارزهای بومی متاورسی مانند MANA یا Sandbox استفاده کنید. در مرحله آخر پلتفرم خرید خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید، از پلت‌فرم‌های واسطه کمک بگیرید و املاک متاورس را از آن‌ها خریداری کنید. محبوب‌ترین پلتفرم‌های واسطه OpenSea و Non-Fungible.com هستند. متاورس هم همانند دنیای واقعی مشاورین املاک دارد. این افراد را می‌توانید از لینکدین و دیگر پلتفرم‌ها جستجو کنید. البته مراقب کلاه‌برداران این حوزه باشید.
اعداد و ارقام عجیب مشاورین املاک متاورس

بر اساس اخبار منتشر شده از فضای مجازی برای خرید زمین در متاورس مشاورین املاک حدود ۲۰۰۰ دلار هزینه می‌گیرند! همچنین در ایران آگهی‌های متفاوتی در فضای مجازی منتشر شده است که برای مشاوره خرید ملک در متاورس بین ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت می‌شود. اگر چه بازار مشاوران املاک متاورسی رونق گرفته است اما شاهد ریزش ۸۰ درصدی قیمت زمین‌های متاورس در شش ماه گذشته بودیم.

/گسترش نیوز

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید