۱۴۰۱/۰۴/۲۰

دلار دوباره گران می شود ؟ هشدار آمریکا به ایران

رئیس‌جمهور آمریکا دیروز اعلام کرد، تا زمانی که ایران به برجام برنگردد، فشار اقتصادی و دیپلماتیک واشنگتن ادامه می‌یابد؛ این اتفاق زمینه را برای افزایش دلار فراهم کرد.

برخی از معامله گران با توجه اظهارات اخیر بایدن و گزارش جدید آژانس در انتظار افزایش قیمت دلار هستند اما عده ای دیگر از بازار ساز می ترسند و حاضر نیستند که در موقعیت خرید قرار بگیرند.

در روزهای اخیر اخبار جدیدی از غرب به بازار ارز تهران مخابره شده که از نظر برخی از معامله گران می تواند زمینه افزایش قیمت دلار را فراهم کند.

سیگنال آژانس به دلار تهران
خبرگزاری رویترز اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده است که ایران غنی سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۶ در فردو را آغاز کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی به اعضای این نهاد بین‌المللی که رویترز به نسخه‌ای از آن دست یافته است، اعلام کرده است: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید می‌کند که ایران تزریق گاز هگزافلوراید اوارنیوم غنی شده تا ۵ درصد به آبشار ۱۶۶ سانتریفیوژی IR-۶ را در فردو آغاز کرده است».

خط و نشان بایدن برای قیمت دلار
رئیس‌جمهور آمریکا دیروز در یادداشتی برای «واشنگتن پست» اعلام کرد، تا زمانی که ایران به برجام برنگردد، فشار اقتصادی و دیپلماتیک واشنگتن ادامه می‌یابد.

ترس در بازار ارز
با این حال عده ای از معامله گران با اشاره به رفتار بازار ساز در هفته گذشته می گفتند احتمال تدوام آرامش در بازار ارز امروز وجود دارد. معامله گران به دلیل اینکه ازعرضه بازارساز ترس دارند، به راحتی حاضر نیستند که در موقعیت خرید قرار بگیرند.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید