۱۴۰۰/۱۲/۱۷

حقوق نمایندگان مجلس شفاف شد

شفافیت حقوق نمایندگان با ۲۰۰ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۱ رای ممتنع به تصویب رسید.

اصلاحات نیوز؛ براساس این مصوبه حقوق نمایندگان و مدیران مجلس برای نظارت تمام مردم به طور شفاف و ماهانه در سامانه سازمان امور اداری و استخدامی کشور قرار می‌گیرد.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، پیشنهاد شفافیت حقوق نمایندگان و مدیران مجلس در سامانه حقوق و مزایای سازمان امور استخدامی کشور را به تصویب رساندند.

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان رای‌گیری این طرح گفت: در جریان رای گیری شفافیت حقوق نمایندگان ۱۰۰ درصد در رای‌گیری شرکت کردند.

روز گذشته بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس، دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند از تیرماه سال ۱۴۰۱ کلیه پرداخت‌های مستمر و غیرمستمر نقدی و غیرنقدی (معادل ریالی) و تسهیلات به کلیه شاغلین و بازنشستگان از هریک از منابع و حساب‌های دولتی و متعلق به دولت نزد خود را به تفکیک شماره ملی با اختصاص شناسه یکتای پرداخت کارکنان دولت، پرداخت کنند. بر اساس خط آخر این بند از لایحه، نمایندگان مجلس و شورای نگهبان از انتشار حقوق، پرداخت‌های نقدی و غیرنقدی و مزایا مستثنی شدند.

بر اساس ماده بیست و نهم قانون برنامه ششم توسعه، تصریح کرده پرداختی‌ها به مقامات، رؤسا، مدیران کلیه دستگاه‌های اجرایی از جمله مجلس و شورای نگهبان باید در سامانه ثبت حقوق و مزایا (پاکنا) قرار داده شود.

اما با مصوبه امروز مجلس نمایندگان از انتشار حقوق مستثنی نشدند.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید