۱۴۰۱/۰۴/۱۱

تصویری از همسر و فرزندان شاهرخ خان که متعجب تان می کند

شاهرخ خان (هندی:शाहरुख़ान، انگلیسی: Shahrukh Khan) متولد ۲ نوامبر ۱۹۶۵، بازیگر هندی و خواننده هندی در بالیوود است.در این مقاله نگاهی به زندگی شخصی و هنری این بازیگر معروف می اندازیم با دلگرم همراه باشید.

شاهرخ خان متولد 2 نوامبر 1965 در دهلی نو هند، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته اقتصاد از دانشگاه هنسراج دهلی نو و فوق لیسانس فیلمسازی می باشد، در یک خانواده 4 نفر مسلمان به زبان پشتو بدنیا آمد یکی خواهر بزرگتر از خود بنام شهناز لاله رخ دارد، پدرش از فعالان استقلال هند از پشتو بودبیوگرافی شاهرخ خان و همسرش بازیگر معروف بالیوود + عکس

بازیگر هندی / شاهرخ خان

مادرش لطیف فاطمه دختر یکی از فرمانده هان ارتش هند و اهل پنجاب پاکستان کنونی می باشد، شاهرخ خان بجز بازیگری؛ خواننده، مجری، تهیه کننده و ورزشکار رشته کریکت نیز می باشد

بازیگر هندی / شاهرخ خان

شاهرخ خان بازیگری را در سن 23 سالگی زیر نظر کارگردان مشهور تئاتر هند بنام بری جان در دهلی نو با نمایش گروه اکشن شروع کرد، اولین بار در سریال تلویزیونی دل دریا بازی کرد اما به طولانی شدن تولید در سال 1988 با سریال فاوجی در نقش اول وارد قاب تلویزیون شد.این سریال مورد تحسین منتقدات و به رسمیت شناخته شدن او شد.

بازیگر هندی / شاهرخ خان

در سال 1991 قرار داد اولین فیلم سینمایی اش را امضا کرد اما بخاطر تاخیر در تولید و اکران با فیلم دیوانا در سال 1992 وارد سینما شد این فیلم دومین فیلم پر فروش سال شد.او با نثقش مکمل در این فیلم جایزه بهترین بازیگر تازه وارد را گرفت.

بازیگر هندی / شاهرخ خان

گوری که بعدها در پشت صحنه فیلم ها کار می کرد شدیداً با بازیگری شاهرخ مخالف بود و اصلاً نمی‌ خواست تا شاهرخ خان در سینما پا بگیرد اما پس از موفقیت اولین فیلم وی و تکرار این موفقیت در کارهای بعدی، آنها در بمبئی مستقر گشتند.

بازیگر هندی / شاهرخ خان

شاهر خان در 18 سالگی در یک جشن تولد با گوری چیبر 14 ساله آشنا شد که این رابطه در نهایت سال ۲۵ اکتبر ۱۹۹۱ وقتی 26 ساله بود به ازدواج ختم شد، این زوج صاحب سه فرزند یک پسر بنام آریان؛ و یک دختر بنام سوهانا هستند.بعد ها از طریق یک مادر میانجی صاحب فرزند سوم بنام آبرام شدند.

بازیگر هندی / شاهرخ خان

شاهرخ خان روزی بعنوان یک ورزشکار حرفه ای فعالیت می کرد و شاید کمتر کسی بداند او روزگاری کاپیتان تیم ملی کریکت هندوستان بود و الان بعنوان مدیر تیم هر از گاهی فعالیتی دارد.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید