۱۴۰۱/۰۴/۱۳

ترفندهایی ساده برای خلاص شدن از شر سوسک های آپارتمانی

سوسک‌ها موجوداتی شب‌فعال هستند، پس اگر آن‌ها را در طول روز دیدید، این احتمال وجود دارد که مورد هجوم جدی سوسک‌ها قرار گرفته باشید.

سوسک‌ها موجوداتی شب‌فعال هستند، پس اگر آن‌ها را در طول روز دیدید، این احتمال وجود دارد که مورد هجوم جدی سوسک‌ها قرار گرفته باشید.

هر بوی چربی و کپک زدگی
اگر یک بوی چربی و کپک زدگی احساس کردید، به احتمال فراوان مورد هجوم سوسک‌های آلمانی واقع شده‌اید.

مشاهده مدفوع سوسک‌ها و سوسک‌های مرده
شما می‌توانید خیلی راحت مدفوع سوسک‌های آلمانی را تشخیص بدهید چون شبیه دانه‌های فلفل/قهوه است و عموما در کشوها یا کابینت‌ها یافت می‌شود. اگر با جوانه زدن سیب‌زمینی‌ها مشکل دارید مطلب جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی با ۶ ترفند ساده را بخوانید.

روش از بین بردن سوسک های ریز کابینتی
آیا متوجه چند نشانه‌ی هجوم در منزل‌تان شده‌اید؟ اگر چنین است، باید سریع وارد عمل شوید چون جمعیت سوسک‌‌های آلمانی به سرعت رشد می‌کند! مواردی که در ادامه می‌آیند کارهایی هستند که می‌توانید برای برطرف کردن مشکل آفات‌ انجام دهید :

آشپزخانه و حمام‌تان را تمیز و خشک نگه دارید.
از آن‌جایی که سوسک‌های آلمانی عاشق پرسه زدن در آشپزخانه‌ها و حمام‌ها هستند، شما می‌توانید با از میان برداشتن هر دلیلی برای زندگی‌شان در آنجا آن‌ها را دفع کنید. این یعنی لازم است رطوبت و خرده غذاها را پاک کنید و صابون‌تان را دور از دسترس آن‌ها نگه دارید.

هرچه ظرف غذای حیوان خانگی دارید خالی کنید.
چون سوسک‌ها شب‌ها فعال هستند، به احتمال فراوان از غذای حیوان خانگی‌تان تغذیه خواهند کرد، مگر آن که آن را بردارید. برای جلوگیری از این اتفاق، شب‌ها قبل از خواب مطمئن شوید ظرف‌های غذای حیوان خانگی‌تان خالی و تمیز باشند.

کابینت‌های آشپزخانه‌تان را تمیز کنید
حتی کوچک‌ترین خرده‌های غذا می‌تواند یک سوسک کثیف را به آشپزخانه‌تان بکشاند. بنابراین، مطمئن شوید کابینت‌های‌تان را کاملا تمیز کرده‌اید تا منبع غذایی این آفت‌ها را از بین برده باشید.

آشغال را در فضای باز نگذارید
سوسک‌ها عاشق این هستند که وارد آشغال‌ها بشوند، بنابراین سعی کنید از گذاشتن آشغال در فضای باز اجتناب کنید تا آن‌ها نتوانند از آن تغذیه کنند! همچنین شما باید مطمئن شوید درب تمام سطل‌های آشغال‌تان محکم بسته شده باشد تا سوسک‌ها نتوانند دزدکی وارد آن‌ها بشوند.

درب ظرف‌های غذا را محکم ببندید
اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که در یک بسته چیپس را باز می‌کنید و آن را داخل کابینت می‌گذارید، بهتر است این عادت‌تان را تغییر دهید. بسته‌های باز شده‌ خوراکی‌ها را در ظرف‌های پلاستیکی محکم بسته شده قرار دهید. به این طریق، هیچ آفتی نمی‌تواند وارد آن شود.

همه چیز را تا آنجا که ممکن است خشک نگه دارید
شب‌ها قبل از آن که بخوابید، کمی وقت بگذارید و تمام سینک‌ها، وان‌های حمام، و دوش‌ها را خشک کنید. با انجام این کار، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که سوسک‌ها برای رشد و نمو محیط مرطوبی در اختیار ندارند.

کنترل آفات خانگی با جوش شیرین
برای استفاده از این روش، یک پیمانه شکر را با یک پیمانه جوش شیرین مخلوط کنید و این مخلوط را روی یک بشقاب پلاستیکی که به راحتی در دسترس سوسک‌ها باشد قرار دهید. مطمئن شوید کمی آب هم در آن نزدیکی گذاشته باشید. سوسک‌ها عاشق شکر هستند، بنابراین بلافاصله به سمت بشقاب جذب خواهند شد. با وجود این، وقتی یک سوسک آلمانی این مخلوط (ترکیب شده با آب)را می‌خورد، معده‌اش به خاطر واکنشی که به سبب جوش شیرین به وجود می‌آید منفجر خواهد شد! شاید مطلب زنان از سوسک می‌ترسند، مردها بیشتر! برای شما جالب باشد.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید