ارز دیجیتال ۱۴۰۱/۰۴/۰۶

بیت‌کوین ۶۹ هزار دلاری؟

به گفته مدیرعامل بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بیت‌کوین می‌تواند تا دو سال آینده زیر ۶۹۰۰۰ دلار باقی بماند.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر اجرایی بایننس، گفت: اگر مردم چهار سال پیش به آنها گفته می‌شد که بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ با قیمت ۲۰۰۰۰ دلار معامله می‌شود، “بسیار خوشحال” می‌شدند. اما اکنون با ریزش به یان قیمت، سود بسیاری از سرمایه‌گذاران بلندمدت را از بین برده است.

اقتصاد آنلاین نوشت، ژائو اظهار کرد: “من فکر می‌کنم با توجه به این کاهش قیمت، از بالاترین سطح تاریخ ۶۸ هزار به ۲۰ هزار در حال حاضر، احتمالاً مدتی طول می‌کشد تا دوباره به قیمت قبل برگردیم که احتمالاً چند ماه یا چند سال طول می‌کشد. هیچ کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند.”

وی افزود: ما فکر می‌کنیم ۲۰ هزار دلار امروز بسیار کم است. اما می‌دانید، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، اگر به مردم می‌گفتید بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ به ۲۰ هزار دلار خواهد رسید، بسیار خوشحال می‌شدند. در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ قیمت بیت‌کوین به ترتیب ۳ هزار و ۶ هزار دلار بود.

بر اساس گزارش کوین دسک، بیت‌کوین در روز چهارشنبه با قیمت ۲۰۴۹۱ دلار معامله شد که در آخر هفته به سطوحی که از اواخر سال ۲۰۲۰ مشاهده نشده بود، رسید.

بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله افت بازار سهام که به افزایش تورم و متعاقب آن افزایش بهره بانک‌های مرکزی مرتبط است، قرار گرفته‌اند. افزایش نرخ‌ها – راهی که بانک‌های مرکزی ایالات متحده، بریتانیا و سوئیس در هفته گذشته در پیش گرفتند – می‌تواند جذابیت دارایی‌های پرریسک را کاهش دهد.

با این حال، مشکلات بازار رمزارزها نیز با مشکلات خاص دارایی‌های دیجیتال مرتبط است. ماه گذشته، شکست ترا، یک به اصطلاح استیبل کوین که قرار بود ارزش آن با دلار مرتبط باشد، اعتماد به ارزهای دیجیتال را تضعیف کرد.

ژائو در پاسخ به این سوال که آیا بازار دارایی‌های دیجیتال به «زمستان ارز دیجیتال» دیگری نزدیک می‌شود – عبارتی که در طی افت بازار در سال ۲۰۱۷/۱۸ ابداع شد – گفت که برخی از پروژه‌ها ممکن است با مشکل مواجه شوند. ارزش فعلی کل بازار رمزارزها کمی کمتر از ۱ تریلیون دلار است، در حالی که در نوامبر سال گذشته حدود ۳ تریلیون دلار بود و بیت‌کوین در مدت مشابه به بالاترین سطح خود یعنی نزدیک به ۶۹۰۰۰ دلار رسید.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید