ارز دیجیتال ۱۴۰۱/۰۲/۲۷

بیت‌کوین بازگشت و کانال ۳۰ هزار دلار را پس گرفت

همین چند ساعت پیش بیت‌کوین بیش از ۳ درصد رشد کرد و دوباره به کانال ۳۰ هزار دلار بازگشت. بیت‌کوین در این کانال ماندنی است؟

به گزارش اصلاحات نیوز؛ نوسان بازار در چند روز اخیر زیاد بود. بیت‌کوین چندین بار میان حمایت ۲۷ هزار دلار و مقاومت ۳۰ هزار دلار حرکت کرد. همین چند ساعت پیش بود که این ارز دیجیتال با رشد بیش از ۳ درصدی دوباره کانال ۳۰ هزار دلار را پس گرفت. اما هنوز مقاومت‌های زیادی پیش‌ رو دارد.

بیت‌کوین یک مقاومت در محدوده ۳۲ هزار دلار دارد که به نظر می‌رسد این مقاومت بسیار جدی است. در چند وقت اخیر قیمت حتی برای شکستن این مقاومت اقدام هم نکرد و این نشان کاهش تقاضا در بازار است. اما در چند روز گذشته برخلاف مقاومت، قمیت همیشه میل به حمایت داشت. برخی از کارشناسان عقیده دارند که اگر بیت‌کوین بتواند بالای مقاومت۳۲ هزار دلار تثبیت شود می‌توان کمی به بازار امیدوار شد.

البته این تنها مقاومت پیش‌ روی بازار نیست. یک مقاومت در محدوده ۳۶ هزار دلار و یک مقاومت در محدوده ۴۰ تا ۴۲ هزار دلار هم وجود دارد که بسیار برای بازار مهم‌اند. اگرچه برخی ۳۲ هزار دلار را راه فراری از ریزش می‌دانند اما بسیاری عقیده دارند برای بازگشت روند صعودی باید بالای ۴۲ هزار دلار تثبیت شویم.

اگرچه بازار امروز کمی رشد کرده اما پیش‌بینی‌ها از بازار هنوز نزولی است و بسیاری عقیده دارند که بیت‌کوین بیشتر ریزش می‌کند.

نمودار چه می‌گوید؟

از پیش‌بینی‌ها که بگذریم به نمودار می‌رسیم. بیت‌کوین در نمودار روزانه وضع بدی ندارد. شاخص مقاومت نسبی در محدوده قیمتی ۲۸ هزار دلار سیگنال خرید صادر کرد و به نظر می‌رسد همین دلیلی برای بازگشت بیت‌کوین به بالای ۳۰ هزار دلار بود. مکدی هنوز سیگنال خرید صادر نکرده اما به نظر می‌رسد این اندیکاتور هم به زودی سیگنال خرید صادر می‌کند. MFI که اندیکاتوری برای سنجش میزان ورود و خروج پول است روی لبه محدوده اشباع خرید و فروش قرار دارد و هنوز سیگنالی برای بازار صادر نکرده است.

احتمال بازگشت بیت‌کوین بعد از ریزش تا ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلار روی نمودار روزانه زیاد بود. چون کندل‌ها روی نمودار روزانه در این محدوده قیمتی کف اندیکاتور بولینگرباند را سوراخ کردند و این موضوع نشانه بازگشت بازار بود.

اگر بخواهیم ساده نمودار را توضیح دهیم باید بگوییم اگر مقاومت‌ها شکسته نشوند قطعا حمایت‌ها شکسته می‌شوند. این یعنی اگر بیت‌کوین نتواند مقاومت محدوده ۳۲ هزار دلار را پشت سر بگذارد احتمالا اینبار حمایت ۲۷ هزار دلار به پایین شکسته می‌شود. چون خرس‌ها دو با به مقاومت ۲۷ هزار دلار حمله کردند و هر چه بیشتر به مقاومت حمله شود احتمال شکستش بیشتر است.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید