۱۴۰۱/۰۶/۰۱

به توافق نزدیکتر شده‌ایم

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که هنوز مسائلی باقی مانده که برای دستیابی به توافقی درباره بازگشت به توافق هسته ای با ایران باید حل شود.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت:« این ایده که ما این مذاکرات را به هر نحوی به تعویق انداختیم به سادگی تمام نادرست است».

وی مدعی شد: «پس از آنکه اتحادیه اروپا اواخر جولای گذشته «متن نهایی» برای توافق پیشنهادی را به تهران و واشنگتن ارسال کرد، ایران «نظراتی» را بدون اینکه ماهیت آنها را مشخص کند، در پیش گرفت و این همان دلیلی است که باعث شد ما وقت بیشتری برای بررسی آن پاسخ ها و مشخص کردن پاسخمان صرف کنیم. ما با جدیت در حال بررسی این دیدگاهها هستیم».

پرایس افزود: «پاسخ ایران از این جهت تشویق کننده است که تهران  به نظر می رسد از برخی خواسته های غیرقابل قبول خود  دست برداشته است».

وی ادامه داد: «هنوز برخی مسائل لاینحل وجود دارد که باید حل شود و شکاف هایی نیز هست که باید برای دستیابی به توافق برطرف شود».

این مقام آمریکایی افزود: «ما در سریعترین زمان ممکن برای تهیه پاسخ مناسب به پاسخ ایران تلاش می کنیم«.

ند پرایس در پایان با ادعای اینکه «به نظر من اگر پاسخ ایران روشن بود به این همه بگیر و بستان نیازی نداشتیم»، در عین حال تایید کرد: «اما با این حال نسبت به دو هفته پیش به توافق نزدیک تر هستیم».

انتهای پیام

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید