۱۴۰۱/۰۳/۲۰

بازی ایران و آفریقای جنوبی از سوی ایران لغو شد

مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی تایید کرد که ایران بازی دوستانه با آفریقای جنوبی را به صورت یک طرفه لغو کرد.

به گزارش اصلاحات نیوز و به نقل از سایت گل، آفریقای جنوبی پس از بازی مقدماتی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ مقابل مراکش پیشنهاد داده بود که در دوحه قطر با ایران روبه‌رو شود. تبوگو موتلانته، مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی تایید کرد که ایران این بازی دوستانه را لغو کرده است.

او درباره لغو دیدار دوستانه با ایران گفت: ما تمام کارهای اداری را با ایران انجام داده بودیم و حتی از ما خواسته شد تا پاسپورت بازیکنان را بفرستیم. اما بعداً آن‌ها برگشتند و گفتند که نمی‌توانند با ما بازی کنند. لغو بازی دوستانه به این معنی است که قهرمان سال ۱۹۹۶ جام ملت‌های آفریقا تنها یک بازی در ماه ژوئن انجام خواهد داد.

آن‌ها در ابتدا قرار بود در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آفریقا با مراکش و زیمبابوه روبه‌رو شوند، اما اتحادیه فوتبال آفریقا تیم ملی زیمبابوه را از حضور در این رقابت‌ها محروم کرد زیرا  از سوی فیفا تعلیق هستند. بازی بعدی این تیم برابر لیبریا است که آفریقای جنوبی در ماه سپتامبر به مصاف این تیم خواهد رفت.

تبوگو موتلانته که به همراه تیم ملی در مراکش به سر می‌برد، اضافه کرد که فدراسیون منتظر هوگو برووس، سرمربی تیم خواهد بود تا برنامه خود را برای بازی‌های دوستانه بعدی ارائه دهد. در همین راستا او گفت: اکنون تمرکز روی بازی مقابل مراکش  است و پس از آن، زمانی که به آفریقای جنوبی بازگردیم، سرمربی تیم برنامه‌ای برای ماه سپتامبر ارائه خواهد کرد که باید تمام تلاش خود را بکنیم تا آن دیدارها را نهایی و قطعی کنیم.

تیم ملی فوتبال ایران که در قطر اردو زده است، ۲۲ خرداد در جریان دیداری تدارکاتی به مصاف الجزایر می‌رود. تیم ملی در این اردو تنها برابر الجزایر بازی خواهد کرد و پس از آن دیگر در این فیفا دی بازی تدارکاتی نخواهد داشت. این درحالی است که برخی رقیبان ایران در این فیفا دی ۴ بازی تدارکاتی انجام دادند.

انتهای پیام

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید