۱۴۰۱/۰۳/۱۸

با نزدیک شدن بسیاری از پالایشگاه ها به ظرفیت نهایی، احتمال نفت ۱۵۰ دلاری وجود دارد

قیمت نفت همچنان در حال رشد است.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ قیمت نفت روز چهارشنبه با پیش‌بینی گزارشی مبنی بر کاهش ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت، در حالی که انتظارات برای تقاضای بیشتر در فصل رانندگی نیز از قیمت نفت حمایت  می کند.

بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه اوت پس از بسته شدن روز سه‌شنبه به بالاترین میزان از ۳۱ می، با ۴۰ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۰.۹۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده در ماه جولای پس از رسیدن به بالاترین قیمت خود از ۸ مارس در جلسه قبل، به ۱۲۰.۰۱ دلار در هر بشکه رسید که ۶۰ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش یافت.
تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که داده‌های هفته پیش رو نشان‌دهنده کاهش دیگری از ذخایر نفت خام آمریکا بود، اگرچه ذخایر بنزین ممکن است بالاتر رود.
انتظار می‌رود بازار نفت همچنان در تنگنا باقی بماند، زیرا طرف عرضه همچنان حکایت از ذخایر پایین دارد. ادوارد مویا، تحلیلگر OANDA در یادداشتی گفت: ذخایر نفت خام احتمالاً با افزایش فصل رانندگی و تعطیلات کاهش بیشتری خواهد داشت.
بانک جهانی روز سه‌شنبه پیش‌بینی رشد جهانی خود برای سال ۲۰۲۲ را تقریباً یک سوم کاهش داد و هشدار داد که تهاجم روسیه به اوکراین آسیب‌های ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ را تشدید کرده است و بسیاری از کشورها اکنون با رکود مواجه هستند.
در همین حال، عرضه جهانی نفت خام و فرآورده‌های نفتی همچنان محدود است و حاشیه سود پالایشگاه‌های آسیایی را به سطوح بی‌سابقه افزایش می‌دهد، زیرا تحریم‌های غرب مانع صادرات از تولیدکننده بزرگ روسیه شده است.
مدیر عامل تاجر کالاهای جهانی ترافیگورا گفت که قیمت نفت به زودی به بشکه ای ۱۵۰ دلار می رسد. بسیاری از پالایشگاه‌ها در سطح جهان در حال حاضر برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده ناشی از بهبود بیماری همه‌گیر و جایگزینی منابع از دست رفته روسیه به ظرفیت نهایی خود نزدیک هستند.
بسیاری از پالایشگاه‌ها در سطح جهان در حال حاضر برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده ناشی از بهبود بیماری همه‌گیر و جایگزینی منابع از دست رفته روسیه به ظرفیت نهایی خود نزدیک هستند.
ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید