۱۴۰۱/۰۴/۰۱

انقلاب ما اسلام ناب محمدی است، ما امروز میلیون‌ها بسیجی در اختیار داریم

سردار قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز شیعه نه فقط در لبنان، بلکه در جبهه مقاومت حرف اول را می‌زند.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، شب گذشته در مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج اساتید که در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان یک عالم حکیم، رهبر فرزانه و مسلط بر مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی، بعد از طی چند دهه از عمر انقلاب اسلامی، نقشه راه و دستورالعمل ادامه عمر انقلاب را در قالب بیانیه گام دوم مطرح فرمودند.

سردار قریشی از طرح نقاط قوت و کاستی‌ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب یاد کرد و افزود: به طور کلی وظایف همه ما در هفت عرصه مهم تقسیم‌بندی می‌شود، علاوه بر اینکه همه آحاد ملت ما نسبت به این بیانیه مسئولیت دارند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج برگرفته از بیانیه گام دوم انفلاب اسلامی و با کمک سایر فرامین، یک سند راهبردی را تدوین و بر اساس آن یک نسخه اجرایی را تهیه کرده که با توجه به اینکه هدف نهایی آن تمدن نوین اسلامی است، بسیج اساتید به‌عنوان امیر و فرمانده این جبهه قرار دارد.

وی از گسترش تفکر و فرهنگ بسیجی میان اساتید دانشگاهی به‌عنوان یکی از وظایف بسیج اساتید یاد کرد و بیان داشت: تربیت شاگردان ممتاز و رسیدن به شخصیت‌هایی همانند شهید چمران، از دیگر مأموریت‌های بسیج اساتید است.

هر کجا سخن از انقلاب اسلامی به میان می‌آید، منظور ما اسلام ناب محمدی (ص) است.

سردار قریشی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به پشتوانه و با تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی محقق شده است، اظهار داشت: هر کجا سخن از انقلاب اسلامی به میان می‌آید، منظور ما اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی در نبرد اولیه، بر ۲ گفتمان مسلط بر دنیا از بُعد تئوری، نظری، فلسفی، شکلی و عملی غلبه کرد و به‌عنوان یک گفتمان الگو معرفی شد، تأکید کرد: امروز شرق و غرب دنیا از نظر نظامی در اوکراین در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و میلیارد‌ها دلار اعتبار و نیرو‌های نظامی آمریکایی و اروپایی به اوکراین ارسال شده است، بهترین سلاح‌های ضدتانک و پیشرفته‌ترین رادار‌ها را در اختیار این کشور قرار دادند؛ اما ما در دوران دفاع مقدس برای عملیات بزرگی همانند «بیت‌المقدس» قادر به تأمین سلاح‌های مقدماتی خود نبودیم، با این وجود با تکیه بر معنویت به پیروزی رسیدیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران در شرایط امروز به موفقیت‌هایی رسیده که کشور‌های مورد حمایت آمریکا با درآمد‌های بسیار نتوانسته به این دستاورد‌ها برسند، گفت: ما اراده خود را بر دشمن تحمیل کرده‌ایم به همین علت دشمن متوجه خطری در مقابل خود شده است و می‌داند این تقابل سرنوشت دردناکی برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.

سردار قریشی خاطرنشان کرد: دشمن تمام توان خود را به‌کار گرفته است تا در جنگ شناختی به اهداف مورد نظر خود برسد به همین علت نقش اساتید بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت شده است و این افراد باید بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی «جهاد تبیین» را در عرصه‌های مختلف دنبال کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان به‌صورت مستمر مانع پیشرفت هسته‌ای ایران است، اظهار کرد: خوشبختانه با وجود تلاش‌های دشمن ما به‌عنوان یکی از کشور‌های مطرح در حوزه هسته‌ای و دیگر عرصه‌ها مطرح می‌شویم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین دروغ‌پردازی، وارونه نشان دادن حقایق و تخریب عقاید را از جمله برنامه‌های دشمن دانست و تصریح کرد: اینکه برخی به دنبال این هستند تا از رژیمی که هیچ دستاوردی برای ایران نداشته است، به نیکی یاد کنند، نشان می‌دهد که دشمن درحال تغییر واقعیت‌هاست و فضا باید به صورتی روشن شود که هیچ‌کسی به خود اجازه ندهد که از این رژیم دروغ‌پردازی کند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی بسیج اساتید علاوه بر پیشتازی در علم و فناوری، نقش‌آفرینی در عرصه جهاد تبیین است، اظهار داشت: این قشر باید سایر اقشار بسیجی را برای رسیدن به اهداف مقدس انقلاب اسلامی هدایت و قشر جوان انقلاب اسلامی را تربیت کند.

امروز انقلاب اسلامی میلیون‌ها بسیجی و ده‌ها هزار طلبه را در اختیار دارد، امروز شیعه نه فقط در لبنان، بلکه در جبهه مقاومت حرف اول را می‌زند.

سردار قریشی با تاکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی میلیون‌ها بسیجی و ده‌ها هزار طلبه را در اختیار دارد، گفت: امروز شیعه نه فقط در لبنان، بلکه در جبهه مقاومت حرف اول را می‌زند.

وی از خدمات ارزشمند شهید چمران در انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این شخصیت با وجود اینکه سواد و سابقه انقلابی درخشانی داشت؛ اما در رکاب سربازی امام خمینی (ره) با تواضع کامل سر فرود آورد و فرمان امام را دنبال کرد و رسالت بسیج اساتید تربیت شاگردانی همانند شهید چمران است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید