عمومی ۱۴۰۰/۰۸/۲۳

اسرائیل از توافق جزئی آمریکا و غرب با ایران نگران است

المیادین نوشت: اسرائیل از دست یابی آمریکا و غرب به یک توافق جزئی با ایران که محدودتر از توافق هسته ای اصلی در سال ۲۰۱۵ است، هراس و نگرانی بسیاری دارد.

به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از المیادین، روزنامه اسرائیل هیوم»، امروز(یکشنبه)، با انتشار مقاله ای از آریل کاهانا، نویسنده اسرائیلی نوشت:« سناریوهایی که در روزهای اخیر ارائه شده این است که دولت بایدن به توافقی بسنده کند که تنها شامل دو عنصر باشد: «لغو تحریم‌ها از جانب جامعه بین‌المللی در ازای توقف غنی‌سازی اورانیوم».

در این گزارش آمده است که بااستناد بر پیامهایی که به اسرائیل منتقل شده و در آن گفته شده که در ابتدا باید مسابقه غنی سازی شتاب زده اورانیوم در ایران را متوقف کرد»، غرب نیز به دنبال توافقی محدود با ایران است.

بنا بر این نوشته، در این توافق خبری از برخورد برای حذف زیرساخت های پیشرفته هسته ای و آنچه تجاوزات منطقه ای ایران خواند، نیست. آمریکا برای دست یابی به توافق با ایران به هر قیمتی دستپاچه است. نفتالی بنت در اقدامی که نمود مخالفت اسرائیل با توافق آمریکا است، از دیدار با « راب مالی» ، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که امروز وارد قدس اشغالی می شود، خودداری خواهد کرد.

اسرائیل نمی خواهد به هیچ گونه، به مذاکرات از سرگرفته شده با ایران مشروعیت دهد و معتقد است که ایران به دنبال وقت کشی می باشد، چرا که اگر موضوع به آمریکا بستگی داشت، مدت ها پیش و تقریبا در هر شرایطی هر توافقی امضا شده بود. بدین سبب امیدی به مذاکره با رابرت مالی که اخیرا گفته است:« روزنه دیپلماتیک هرگز برای ایران بسته نخواهد شد» ندارند.

/شفقنا

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید