۱۴۰۱/۱۰/۱۹

اجرای حکم محمد قبادلو و محمد بروغنی در دستور کار نیست

میزان نوشت: پس از انتشار شایعاتی با این ادعا که حکم اعدام محمد قبادلو و محمد بروغنی در آستانه اجراست، مشخص شد شایعه اجرای حکم اعدام این محکومان صحت نداشته است، اما رسانه‌های ضد انقلاب، تلاش کردند از دروغی که خودشان منبع انتشارش بودند، دست‌آوردسازی کنند.

به گزارش قوه قضائیه (میزان)؛ شب گذشته، شایعاتی در رسانه‌های ضد انقلاب و  فضای مجازی منتشر شد با این ادعا که حکم اعدام محمد قبادلو و محمد بروغنی از محکومان اغتشاشات اخیر در آستانه اجرا است.

به گفته میزان، این خبرسازی رسانه‌های ضد انقلاب باعث شد تعداد قلیلی از جمله خانواده محمد قبادلو در مقابل زندان رجایی‌شهر تجمع کنند.

پس از انتشار این خبر و فضاسازی که شب گذشته صورت گرفت، مشخص شد شایعه اجرای حکم اعدام این محکومان صحت نداشته است، اما رسانه‌های ضد انقلاب، تلاش کردند از دروغی که خودشان منبع انتشارش بودند، دست‌آوردسازی کنند و عدم اجرای حکم را عقب‌نشینی از سوی دستگاه قضایی معرفی کردند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که اساسا اجرای احکام این محکومان در این مقطع زمانی به دلیل پایان نیافتن تشریفات قانونی در دستور کار نبوده و انتشار خبر مورد اشاره صرفا یک عملیات فریب علیه خانواده محکومان بوده است.

بنا به گفته خبرگزاری میزان، در فیلمی که شب گذشته از مادر محمد قبادلو منتشر شد وی ادعای نادرست و عجیبی که پیش تر هم از سوی وکیل این فرد مطرح شده بود را تکرار کرد.

مادر محکوم علیه قبادلو مدعی شد که شهید کرم‌پور در مکان دیگری به شهادت رسیده و فرزندش در شهادت وی دخیل نبوده است.

این ادعای عجیب در حالی مطرح می‌شود که بررسی های دقیق قضایی و شواهد و مدارک موجود در پرونده و اعترافات صریح محکوم علیه، وارد نمودن هرگونه خدشه‌ای بر این موضوع را بی اساس می کند.

 محمد قبادلو خود به صورت صریح اعتراف کرده، سوار بر خودروی پیکان پدرش به سمت یگان موتوری نیروی انتظامی در شهر پرند هجوم برده و ماموران را زیر گرفته است.

شهادت شهود و بررسی تصاویر و فیلم‌های صحنه حادثه نیز همگی به طور شفاف همین مسئله را تایید می کنند.

همچنین محمد قبادلو درهمان صحنه جرم و پس از توقف خودرو در حالی که موتور ماموران نیروی انتظامی زیر آن گیر کرده بود بازداشت شده است.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید