۱۴۰۱/۰۷/۰۸

آشوب امروز ضعیف‌تر از سال ۸۸ بود

سعیدی امام جمعه قم اظهار داشت: فتنه و آشوبی که در روز‌های اخیر شاهد آن بودیم به مراتب ضعیف‌تر از فتنه سال ۸۸ بود و تجربه‌ای که مسئولین و ملت داشتند مانع از گسترش آن شد.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: فتنه و آشوبی که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم به مراتب ضعیف‌تر از فتنه سال ۸۸ بود و تجربه‌ای که مسئولین و ملت داشتند مانع از گسترش آن شد.

به نوشته مهر، امام جمعه قم گفت: این فتنه اولین و آخرین نخواهد بود چرا که ملت ما به دین خدا و ولایت اعتقاد دارند و به همین دلیل دشمنان با این ملت در ستیز هستند و می‌خواهند ملت را از دین بازگردانند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: مسئولین نباید از کید و مکر دشمنان غافل باشند و باید در آمادگی دائمی باشند که این امر تاکید قرآن کریم است.

امام جمعه قم بیان داشت: قرآن تاکید دارد که مسلمین باید به ابزار جنگی پیشرفته هر عصر مجهز و دارای توانمندی لازم برای مقابله با دشمنان باشند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: کسب قدرت و قوت اقتصادی و سیاسی نیز مهم است چرا که این مسائل تأثیر مؤثری در پیروزی بر دشمنان دارد.

سعیدی بیان داشت: تمامی آمادگی‌ها در راستای هراس دشمنان است و تقویت بنیه دفاعی مسلمین عاملی بازدارنده در راستای تهاجم از ناحیه دشمن است که این آماده سازی هدفی مقدس و مطابق با عقل است.

امام جمعه قم گفت: سردار سلیمانی فرمود میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در فرصت‌ها نیست که در فتنه‌ها نباید ترسید.

وی از راهپیمایی عظیم و خودجوش مردم در سراسر کشور نیز تقدیر کرد.

آیت الله سعیدی، ۱۳ مهر روز نیروی انتظامی را به فعالان این عرصه تبریک گفت و افزود: نیروی انتظامی همانند مالک اشتر با دشمنان می جنگد و مدافع ملت ایران است و نیروی انتظامی ما دارای قدرت و مقتدر است.

وی با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) نیز بیان داشت: امام عسکری نوری درخشان و ماه تابان بودند و آن حضرت راه پدرانش را پیمود.

آیت الله سعیدی با تبریک آغاز در پیش بودن امامت امام زمان (عج) بیان داشت: یکی از توصیه‌های رهبران الهی آن است که مردم را نسبت به آینده خوش بین کنند، چرا که ناامیدی سم مهلکی است و یکی از راه‌های متوقف کردن ملت گرفتن امید از آنان است.

وی افزود: جامعه تشیع فقط به برجستگی‌های تاریخی خود متکی نیست، بلکه به آینده درخشان نیز تکیه دارد و جامعه‌ای که به مهدویت اعتقاد دارد دارای امید و نشاط است و در روایات نیز افضل عبادات انتظار فرج نام برده شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انتظار فرج در حقیقت امید به آینده است و تلاش‌ها و صبر و مقاومت ملت ایران نیز به امید روزی است که امام زمان ظهور کنند و شیعیان به فرمان ایشان به از میان برداشتن کفر و نفاق اقدام کنند.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید